جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ مطالبی در مورد تکنولوژی های روز ، بازی ها و... منتشر خواهد شد.
جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا

در این وبلاگ مطالبی در مورد تکنولوژی های روز ، بازی ها و... منتشر خواهد شد.


با 10 ماوس از برترین ماوس‌های گیمینگ دنیا آشنا شوید

با 10 ماوس از برترین ماوس‌های گیمینگ دنیا آشنا شوید

در چند سال اخیر با ورود گسترده محصولات مخصوص بازی (گیمینگ) به بازار کشور، دیگر مثل گذشته داشتن یک ماوس ، کیبورد و یا یک هدست 

  عالی دور از دسترس نیست. از آنجایی که تنوع این محصولات بسیار زیاد است تصمیم داریم تا در چند مقاله بهترین محصولات را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب محصول مورد نظرتان، گزینش بهتری داشته باشید.

از آنجایی که وجود یک ماوس خوب برای یک بازیکن مثل آب برای یک ماهی است، تصمیم گرفتیم که اولین مقاله را به معرفی برترین ماوس‌های گیمینگ اختصاص دهیم.

لازم است قبل از شروع مقاله چند نکته را یادآوری کنیم. اول اینکه عدم حضور یک محصول در این مقاله به معنی بدی و یا مشکل دار بودن آن نیست و دوم اینکه جایگاه قرار گیری هر ماوس نشان دهنده برتری بر دیگر موارد نیست و شماره‌ها صرفا برای ترتیب بخشیدن به لیست استفاده شده‌اند و نکته آخر اینکه با توجه به نوسانات قیمت دلار، قیمت این ماوس‌ها ممکن است دچار تغییر شوند و ما فقط قیمت‌های حدودی این محصولات را گفته‌ایم.

در این مقاله سعی شده که برترین‌ها را با توجه به پارامترهای مختلف و کلیدی در گیمینگ، مثل دقت بالا، امکانات مختص گیمینگ از جمله کلید قابل برنامه ریزی، طراحی خوب و از این دست عوامل انتخاب کنیم.

 Steel Series: Rival 500

(بهترین ماوس برای مسابقات گیمینگ)

orginal_1486564384_26-249-209-02

اگر خواهان بدست آوردن مقام‌های بالا در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای هستید، بهترین یاور شما ماوس Rival 500 از شرکت Steel Series است. این شرکت دانمارکی با توجه به سابقه به مراتب کمتری نسبت به دو شرکت ریزر و لاجیتک، توانسته است که با ارائه محصولات گیمینگ درخور توجه، خود را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان این محصولات معرفی کند.

در مسابقات علاوه بر مهارت کافی، سرعت عمل و دقت نیز نقشی کلیدی را در موفقیت بازیکنان ایفا می‌کند. ماوس Rival 500 با استفاده از سنسور مدرن PMW 3360 از شرکت Pixart سرعت پاسخگویی و حساسیت بالای DPI 16000 را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد؛ علاوه بر سرعت خارق العاده، طراحی ارگونومیک و بسیار راحت Rival 500 و وجود 14 کلید قابل برنامه‌ریزی –که توانایی اجرای فرمان‌های ترکیبی را هم دارند- این ماوس 3500 هزار تومانی به یکی از بهترین‌ها برای استفاده در  مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده است. شرکت‌های بازی‌سازی بزرگ همچون بستدا و بیلیزارد هم برای انجام بازی‌هایشان در مسابقات، این ماوس را توصیه می‌کنند.

Logitech: G900 Chaos Spectrum

(بهترین ماوس بی‌سیم)

08394252-photo-logitech-g900-2

ماوس‌های بی‌سیم با وجود اینکه آزادی عمل مناسبی را برای کابران فراهم ‌می‌کنند و در استفاده نسبت به ماوس‌های سیم‌دار راحت‌تر هستند، اما عاری از مشکل هم نیستند. یکی از این مشکلات تاخیر‌های گاه و بی‌گاه در اجرای دستورات صادر شده از سوی کاربر است.

درست است که پیشرفت فناوری باعث شده تا این تاخیر‌های کزایی کمتر و کمتر شوند ولی با اینحال هنوز هم شاهد بروز این مشکل در برخی از ماوس‌ها هستیم. مشکلاتی از قبیل تداخل فرکانسی و تاخیر در اجرای فرمان‌ها شاید برای کاربران عادی کم اهمیت باشند و به چشم نیایند اما برای بازیکنان حرفه‌ای بسیار مهم و غیر قابل چشم پوشی هستند.

به همین دلیل شرکت لاجیتک بیش از سه سال برای تحقیق و توسعه ماوس گیمینگ 115 دلاری خود، یعنی G900 وقت صرف کرد تا تجربه بازی کردن با یک ماوس بی‌سیم را به حد اعلا برساند. در G900 خبری از تاخیر نیست؛ چرا که توجه به ویژگی این ماوس، امواج ارتباطی G900 با امواج دیگر دستگاه‌های حاضر در محیط تداخلی ایجاد نمی‌کند و این به دلیل انتخاب فرکانس هوشمند توسط این ماوس است که با تغییر آن سعی می‌کند تا بهترین نتیجه را به بازیکنان ارائه دهد. این ماوس زیبا عملکردی بدون نقص در گیمینگ از خود نشان داده است و به دلیل طراحی متقارن خود برای استفاده با هر دو دست مناسب است. این ماوس با قیمتی در حدود 600 هزار تومان در ایران قابل خریداری است.

Razer Orochi

(بهترین ماوس برای سیستم عامل MAC)

28b

در چند سال گذشته شاهد افزایش انتشار بازی‌های مختلف رای پلتفرم Mac هستیم. از این رو تصمیم گرفتیم که هوای بازیکنان لاکچری اپلی را هم داشته باشیم ولی سوال اینجاست که آیا کسی دلش می‌اید با این لپتاپ‌های گوگولی مگولی بازی کند؟ به هر حال ما کار خود را انجام می‌دهیم و یکی از بهترین ماوس‌هایی که سازگاری کامل و بدون نقصی با سیستم عامل Mac دارد را به شما معرفی می‌کنیم.

Razer Orochi به گفته کاربرانش یکی از بهترین ماوس‌هایی است که علاوه بر کارایی بی نقص در ویندوز در Mac هم عملکرد خیلی خوبی را به نمایش گذاشته است. این ماوس برای استفاده در حالت بی‌سیم، از نسل چهارم بلوتوث بهره می‌برد که موجب افزایش سرعت پاسخگویی در این دستگاه می‌شود؛ همچنین برای تامین انرژی مورد نیاز خود در حالت بی‌سیم، از دو باتری قلمی استفاده می‌کند. دقت بالای 8200 dpi نیز، این ماوس را به یکی از دقیق‌ترین محصولات موجود در بازار تبدیل کرده است. Orochi همانند G900 به دلیل طراحی متقارن برای استفاده هر دو دست نیز مناسب است. این ماوس با قیمت حدودی 350 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

 Roccat Kova

(برترین ماوس برای چپ دستان)

kova

حتما می‌دانید که تنها درصد کمی از مردم دنیا چپ دست هستند و در این میان درصد کم‌تری هستند که با دست چپ با ماوس کار می‌کنند. همین تعداد کم، باعث می‌شود که آن‌ها کمتر مورد توجه قرار بگیرند و به نوعی پاسوز راست دستان شوند.

دلیل اینکه ماوس Roccat Kova را در این مقاله انتخاب کردیم این است که به چپ دست‌ها بگوییم، ما شما را فراموش نکرده ایم. Roccat Kova علاوه بر زیبایی بسیار از استحکام خوبی نیز برخوردار است و طراحی کاملا متقارن آن حتی در چینش کلیدهای قابل برنامه ریزی، امکان استفاده افراد چپ دست و راست دست از این ماوس را فراهم کرده است. این ماوس علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، امکانات بسیار خوبی را نیز در خودش جای داده است. از جمله دقت و سرعت بالای 7000 dpi و استفاده از میکروکنترلر 32 بیتی  Turbo Core V2که باعث تسریع در اجرای فرمان صادر شده توسط بازیکن می‌شود؛ این ماوس 200 هزار تومانی را به محصولی ارزشمند تبدیل کرده است.

Cougar 700M

(ترانسفورمر دنیای گیمینگ)

orginal_1419843077_700M - 04

در سال‌های گذشته ماوس‌ها از شکل ظاهری بسیار ساده‌ای برخوردار بودند ولی با ورود ماوس‌های گیمینگ ظاهر این موشواره‌های عزیز به یکباره دچار تغییرات مختلف شد؛ تا جایی که امروزه برخی از ماوس‌ها چنان زیبایی و طراحی خاصی دارند که آدم یک دل نه صد عاشقشان می‌شود. یکی از این ماوس‌ها Cougar 700M است.

700M در حالی که یکی از ماوس‌های زیبای بازار است، یکی از هوشمندترین آن‌ها هم هست. این ماوس تمامی حرکات شما را به طور کامل ثبت و پردازش کرده و مورد آنالیز قرار می‌دهد و آن‌ها را با سرعت بسیار بالایی منتقل می‌کند.

همانطور که از ظاهر این ماوس پیداست، 700M از استحکام بسیار بالایی بهره می‌برد و از یک شاسی آلومینیومی استفاده می‌کند که وزن ماوس را با بیش از 110 گرم رسانده است. این ماوس با وجود استحکام بالا، بسیار انعطاف پذیر نیز هست و علاوه بر قابلیت تنظیم وزن با استفاده از وزنه‌های مخصوص، تکیه گاه دست این ماوس نیز قابل تنظیم و ارتفاع آن قابل تغییر است. از کلید‌های قابل برنامه‌ ریزی هم نمی‌توان غافل شد. 700M از هشت کلید قابل برنامه ریزی بهره می‌برد که کلید‌های Sniper و Rapid Fire از مهمترین و کاربردی ترین کلیدها در گیمینگ هستند. قابلیت‌های بسیار و سرعت بالای 8000 dpi، این محصول را به یکی از قابل توجه ترین ماوس‌های بازار تبدیل کرده است. 250 هزار تومان مبلغی است که باید برای خرید این ماوس هزینه کنید.

 Logitech G303 Deadalus Apex

(بهترین ماوس برای بازی‌های MOBA)

g303

اگر از آن دسته افرادی هستید که بازی‌های آنلاین چند نفره مانند League of Legends و DotA 2 را به طور تخصصی دنبال می‌کنید حتما در جریان هستید که در طول انجام دادن این بازی‌ها، دست تقریبا از روی موس برداشته نمی‌شود و احتمالا این نکته را هم می‌دانید که استفاده طولانی از ماوس‌ منجر به آسیب دیدن دست در طولانی مدت می‌شود. طبیعاتا حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید تا آسیب کمتری را متوجه دست خود کنید، انتخاب یک ماوس مناسب و چه بهتر است که ماوس انتخابی مختص بازی‌های MOBA نیز باشد.

مدل G303 از شرکت لاجیتک یکی از بهترین ماوس‌ها برای انجام این دست بازی‌هاست. این ماوس علاوه بر راحتی، طراحی رو به جلو و ارگونومیک و امکانات نورپردازی متنوع، از دقت بسیار بالایی نیز برخوردار بوده که این دقت را مدیون استفاده از سنسور PMW 3366 شرکت PixArt به عنوان سنسور اپتیکال است؛ علاوه بر امکانات ذکر شده، G303 از 6 کلید قابل برنامه ریزی با قابلیت اجرای دستورات ترکیبی برخوردار است که می‌تواند در بازی‌های مختلف به یاری شما بیاید. محدوده قیمتی این ماوس در حدود 300 هزار تومان است.

Razer DeathAdder Elite

(بهترین ماوس برای استراتژیک بازها)

deathadder

سری ماوس‌های DeathAdder به دلیل امکانات بسیار و طراحی ارگونومیک بسیار عالی خود، همیشه از بهترین انتخاب‌ها برای انجام بازی‌های استراتژیک بوده اند. آخرین عضو این خانواده یعنی DeathAdder Elite نیز مانند پدران خود به یکی از بهترین‌ها تبدیل شده است.

اما شاید این سوال پیش بیاید که دلیل محبوبیت این سری در میان استراتژیک باز‌ها چیست؟! یکی از ویژگی‌های مد نظر این بازیکنان برای انتخاب ماوس مناسب، دقت و سرعت در پاسخگویی و طراحی مناسب ماوس است که خوشبختانه DeathAdder Elite همه این موارد را داراست.

از دیگر ویژگی‌های این ماوس استفاده از سنسور Razer 5g optical Sensor است که باعث بوجود آمدن دقت بسیار بالا و خیره کننده 16000 dpi شده. همچنین این ماوس از 7 کلید قابل برنامه ریزی مکانیکی برخوردار است که به گفته ریزر میانگین طول عمر آن‌ها به 50 میلیون کلیک رسیده است. این لامبورگینی‌ 70 دلاری در بازار داخلی حدود 300 هزار تومان قیمت دارد.

Corsair M65

(بهترین ماوس برای شوتر‌های اول شخص)

m65

نقشی که یک ماوس خوب و مناسب در موفقیت کسانی که به صورت حرفه‌ای سبک اکشن اول شخص را دنبال می‌کنند، بر کسی پوشیده نیست. FPS بازها برخلاف جماعت MMO باز، نیاز چندانی به کلید‌های اضافه و قابل برنامه ریزی زیادی ندارند. در عوض خوش دست بودن، احاطه بر کنترل ماوس و داشتن برخی قابلیت‌های جانبی کاربردی برای یک ماوس مخصوص بازی‌های شوتر اول شخص کافی به نظر می‌رسد.

شرکت نام آشنای Corsair هم با توجه به نیاز این دسته از بازیکنان، ماوس حرفه‌ای M65 را برای آن‌ها عرضه کرده است. این ماوس برای استفاده‌های طولانی مدت بسیار مناسب است و خستگی را برای بازیکنان بی معنا می‌کند. M65 به لطف طراحی ارگونومیک و مهندسی شده و دقت بسیار مطلوب 8200 dpi، امکان انجام حرکات بسیار دقیق را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

سیستم تنظیم وزن، امکانات شخصی‌سازی نورپردازی با امکان انتخاب بیش از 16.8 میلیون رنگ، قرقره اسکرول فلزی و از همه مهم‌تر کلید اختصاصی Sniper  که شرایط را برای شلیک‌های بسیار دقیق و میلیمتری مهیا می‌کند؛ از مهمترین ویژگی‌های این ماوس 300 هزار تومانی است.

Razer Naga Epic Chroma

(بهترین ماوس برای MMO باز‌ها)

NAGA Epic Chroma

شاید بیراه نباشد که بگوییم MMO بازها از حرفه‌ای ترین بازیکنان هستند. اگر با بازی‌های MMO مثل World of Warcraft یا The Elder Scrolls Online آشنا باشید، قطعا می‌دانید که دستورات ترکیبی بسیاری در این بازی‌ها وجود دارد که برای اجرای صحیح آن‌ها به تبحر زیادی نیاز است ولی شما هم می‌توانید به یک MMO باز حرفه‌ای تبدیل شوید؛ آن هم با استفاده از ماوس Naga Epic Chroma که مختص بازی‌های چند نفره ‌آنلاین طراحی شده است.

شاید هنگامی که برای اولین بار این ماوس را ببینید، کلیدهای زیادی که در کناره ماوس جا خوش کرده‌اند، نظر شما را به خود جلب ‌کنند. هنگامی این جلب توجه به تعجب تبدیل می‌شود که متوجه شوید تمامی این 12 کلید قابل برنامه‌ریزی بوده و امکان اجرای طیف گستره‌ای از دستورات ترکیبی را دارا هستند و شما می‌توانید به راحتی و با فشردن تنها یک کلید، دستوراتی که اجرایشان سخت است را به راحتی آب خوردن انجام دهید. در کنار 12 کلید قابل برنامه‌ریزی مختلف، قابلیت نورپردازی و انتخاب رنگ دلخواه از طریق نرم افزار مخصوص ریزر به نام Synapse، از دیگر ویژگی‌های این ماوس دقیق و گران قیمت 600 هزار تومانی است.

Logitech: G502 Proteus Spectrum

(ماوسی برای تمام فصول)

ماوس

اگر به دنبال ماوسی هستید که بتواند تمامی نیاز‌های گیمینگ شما را رفع کند و در عین حال از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار باشد، بهترین گزینه موجود روی میز، مدل G502 Proteus Spectrum است.

این محصول زیبا و دل فریب، با بهره گیری از سنسور قدرتمند PMW 336 و فناوری منحصر به فرد Delta Zero عملکرد خیره کننده‌ای را در زمینه دقت و سرعت از خود نشان داده است. قابلیت تنظیم وزن ماوس این اجازه را به بازیکنان داده است که طبق عادت خود و یا به منظور افزایش دقت و ظرافت آن، با استفاده از وزنه‌های 3.6 گرمی، دست به تغییر در وزن آن بزنند. این قابلیت‌های گسترده، G502 را به یکی از بهترین ماوس‌ها برای انجام بازی در تمام سبک‌های بازی‌های رایانه‌ای تبدیل کرده است. از دیگر ویژگی‌های G502 می‌توان به استفاده از میکروکنترلر 32 بیتی برای پاسخگویی و اجرای بی نقص دستورات، کلید‌های قابل برنامه‌ریزی فلزی که سبب افزایش طول عمر ماوس می‌شوند و قابلیت‌های گسترده در زمینه نورپردازی، آن‌هم با استفاده از نرم افزار مخصوص شرکت لاجیتک اشاره کرد. قیمت این ماوس در بازار‌های جهانی 68 دلار و در کشور عزیزمان  حدود 350 هزار تومان قیمت دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.